Znajdź problem, a będziesz bogaty

Czytałem niedawno wywiad z Johnem Mullinsem, wykładowcą z London Business School. Prezentuje on bardzo ciekawy punkt widzenia, z którym absolutnie się zgadzam. Mówi on mianowicie, że:

“Najważniejsze jest, aby dostrzec, co ludziom sprawia duży kłopot. Im większy będzie to problem, tym większe będą nasze przyszłe zyski, jeśli go rozwiążemy”. I zaraz dodaje: “W świecie biznesu wszystko jest kombinacją: wszystko już zostało wymyślone i dowcip polega na tym, by umiejętnie połączyć ze sobą to, co już istnieje“.

Logiczne, prawda? Ale jak szukać tych problemów, które mają nasi potencjalni klienci? Przecież może być tak, że nam się tylko coś wydaje, a prawda (rynek, konsumenci) jest zupełnie inna i gdzieś nasz model biznesowy się rozjeżdża.

ideas

Moja propozycja sprowadza się do trzech możliwości;

1. Pytaj i słuchaj.

Codziennie spotykasz się zapewne z wieloma ciekawymi osobami, które mijasz obojętnie lub nie zwracasz na nie uwagi. Zrób pierwszy krok – zapytaj drugą osobę, co jest dla niej ważne, co by zmieniła, czego potrzebuje. Daj jej się wypowiedzieć. Gwarantuję Ci, że bardzo się zdziwisz tym, co usłyszysz. I być może dowiesz się czegoś, co zmieni Twoje postrzeganie i rozumienie danej sprawy.

2. Bądź otwarty na pomysły z zewnątrz.

W biznesie, małym czy dużym, bez znaczenia, wygrywają ci, którzy mają świetne relacje ze swoimi klientami. Pewnie znasz wyśmienite restauracje, gdzie właściciel jest cały czas na miejscu, zadając swoim klientom osobiste pytania – czy smakowało, czy mają jakiś pomysł, co zmienić, by było jeszcze lepiej i sympatyczniej? Ci, którzy dają swoim klientom możliwość wpływania na ich biznes, poprzez konstruktywne uwagi czy nietuzinkowe pomysły, zostawiają w tyle całą konkurencję! Bo w końcu kto ma rację i lepsze rozeznanie – 2000 klientów czy 1 właściciel firmy?

3. Skup się na najważniejszym.

Zdefiniuj, w czym tkwi siła Twojego pomysłu na biznes. Jaki problem rozwiązują obecnie Twoi klienci dzięki Twoim usługom czy produktom. Na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, ale to niezwykle ważne. Aby usystematyzować listę problemów, a zarazem celów, jakie zwykle ludzie sobie stawiają, odwiedź stronę www.43things.com, a zwłaszcza dział pod adresem. Znajdziesz tam listę najpopularniejszych celów tysięcy ludzi.

Być może dzięki temu doznasz olśnienia i wpadniesz na genialny pomysł, który wzbogaci Twój obecny biznes?

Ps. Kliknij Lubię to! poniżej, jeśli uważasz, że artykuł zawiera przydatną wiedzę i jeśli chcesz, żeby inni przedsiębiorcy przeczytali ten artykuł. Dziękuję.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


4 − = 3

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>