Seth Godin byłby dumny z tego, że jego książki są czytane w Polsce

Jestem fanem książek Setha Godina i od lat uważnie śledzę jego pomysły. Jedną z jego najbardziej znanych publikacji jest Fioletowa krowa, wydana w Polsce przez OnePress w 2004 roku. Książka nosi znamienny podtytuł – “zmień się i bądź rozpoznawalny“.

Autor zadaje pytania, jak zdobyć klienta w monotonnym świecie niczym się nie wyróżniających produktów, nazywanych przez niego nudnymi krowami? Jak dotrzeć do klienta w czasach, gdy stara szkoła marketingu już nie działa i spowszedniała? I najważniejsze pytanie, jak wyhodować “fioletową krowę”, czyli jak zaskoczyć konsumenta produktem na wskroś oryginalnym i wyjątkowym?
Polecam, choć pozycja ta jest obecnie trudno dostępna.

Piszę dziś o “Fioletowej krowie”, bo kilka dni temu osobiście się przekonałem, że rzekomo niski poziom znajomości literatury biznesowej wśród przedsiębiorców to chyba jednak mit. W Bielsku-Białej jedna z kwiaciarni postawiła przed wejściem do lokalu taką oto reklamę:

Seth Godin i jego Fioletowa krowa
Fioletowa krowa Setha Godina w Polsce

Aż trudno uwierzyć, ale dosłownie każda osoba, która tędy przechodziła, zwróciła uwagę na tą uroczą krowę w kwiatki. I mimo że ktoś dosłownie wziął sobie do serca przesłanie Setha Godina, to efekt jest piorunujący. I działa!

Co o tym sądzicie?

Ps. Na deser polecam wykład Setha Godina z konferencji TED o tym, jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


1 + 5 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>