Nowy produkt na rynku: od czego zależy jego sukces lub porażka

Dziś będzie krótko i na temat. To, czym się zaraz z Wami podzielę, to istna perełka w dziedzinie zarządzania i marketingu. Niszowa wiedza, dla wtajemniczonych.

Właściwa odpowiedź brzmi:

Nowy produkt ma szansę odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku tylko w dwóch wypadkach:

1/ jeśli wykreuje u konsumenta zupełnie nowy nawyk lub

2/ jeśli zastąpi u niego stary nawyk.

(Przez produkt rozumiem: produkt fizyczny, usługę albo start-up internetowy).

Pozornie proste, ale w praktyce niesłychanie trudne do wykonania na dużą skalę.

Wniosek: produkt zaistnieje więc na rynku, gdy stanie się nieświadomym, nawykowym wyborem konsumentów.

Jeśli znamy już tą zasadę, poznamy klucz do największych sukcesów ostatnich lat:

1. Google : Czy ktoś jeszcze korzysta z innych wyszukiwarek i czy ktoś pamięta Altavistę?

2. Microsoft : Dlaczego nadal sprzedają miliony egzemplarzy pakietu Microsoft Office, mimo że na rynku jest dostępne darmowe oprogramowanie, choćby Open Office?

3. Allegro : dlaczego wygrało z polską edycją Ebaya?

Jeśli chciałbyś zgłębić temat kreowania nowych nawyków u konsumentów, polecam rewelacyjną książkę autorstwa Neale’a Martina “Siła przyzwyczajenia. 95 % zachowań konsumentów pomijanych przez specjalistów od marketingu” (Wolters Kluwer, 2010). Z tej właśnie książki pochodzi idea opisana w tym poście.

Ps. Kliknij Lubię to! poniżej, jeśli uważasz, że artykuł zawiera przydatną wiedzę i jeśli chcesz, żeby inni przedsiębiorcy przeczytali ten artykuł. Dziękuję.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


6 − 6 =

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>