Jak wyróżnić się wśród konkurencji

Jedyny skuteczny sposób na odróżnienie się od konkurencji

Na co dzień jako zabiegani przedsiębiorcy nie mamy czasu zastanawiać się, czym nasz biznes przegrywa z konkurencją. Bo konkurencja jest zawsze, to pewnik. I zawsze jest jakaś firma, z którą konkurujemy, najczęściej ceną. A chcielibyśmy sprzedawać więcej niż nasz największy konkurent, to oczywiste.

Po drugie, w księgarniach półki aż uginają się od ciężaru setek poradników biznesowych i psychologicznych, gdzie dobrych porad jest tyle samo co złych albo zaledwie przeciętnych. Tylko kiedy to wszystko czytać, gdy od rana do wieczora poświęcamy cały czas i energię na codzienne czynności związane z funkcjonowaniem firmy?

Podzielę się więc szybko moją obserwacją, czas jest przecież nad wyraz cenny:

Nietuzinkowa, fenomenalna obsługa klienta i indywidualne podejście do każdego klienta. To klucz do sukcesu.

Banał? Pewnie. Nieosiągalne? Tak jak wczasy na Hawajach. Kwestia podejścia do sprawy i dobrego rozplanowania celów. Co chcemy osiągnąć i w jaki sposób. A więc?

Z moich obserwacji wynika, że unikalne podejście do klienta stosuje w Polsce nie więcej niż 3-5 % firm, głównie usługowych, bo tu jest największe pole do popisu i zawsze bezpośredni kontakt z klientem. A co z resztą? Dlaczego 90 % klientów nie skorzysta ponownie z usług hotelu, gdzie spędzili dwie noce, dlaczego nie skorzysta z restauracji, gdzie byli raz na kolacji? Już nie przyjdą, choć z usług hotelarskich i gastronomicznych będą nadal korzystać.

Ten post  ma za zadanie przypomnieć przedsiębiorcom to, o czym na co dzień zapominają: o kliencie. Nadeszły przecież czasy, gdy klienci zostają wiernymi fanami i ambasadorami tych marek, które wychodzą poza szablon i schemat, dając im doświadczenia, o których aż chce się mówić. Tak rodzą się polecenia i klienci z rekomendacji. I tego życzę wszystkich zabieganym przedsiębiorcom – zadowolonych klientów i wielu pomysłów, jak zbudować przyjazne relacje z klientami.

Tym zajmuję się na co dzień i wiem, jak wielkie zmiany w firmie może przynieść skupienie się na obsłudze klienta i wdrożenie kilku prostych sposobów na zwiększenie poziomu zadowolenia klienta.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ 2 = 5

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>