Sceniczne metamorfozy mitu

Sceniczne metamorfozy mitu

Autor: Małgorzata Budzowska

W publikacji zaprezentowano analizy kulturoznawcze wybranych spektakli adaptujących mity antyczne z kręgu kultury śródziemnomorskiej w obrębie estetyki postmodernizmu. Autorka podjęła pierwszą na rodzimym gruncie transdyscyplinarną analizę recepcji mitów we współczesnym teatrze polskim. Wybrała przykłady z twórczości czwórki polskich reżyserów teatralnych (Maja Kleczewska. Michał Zadara. Jan Klata. Antonina Grzegorzewska). w spektaklach których szczególnie wyraźnie i często można dostrzec inscenizację mitu. Porządkując obszar ich dokonań. autorka posłużyła się własną typologią i wyróżniła strategie ujmowania mitu przez poszczególnych twórców._x000D_ _x000D_ „Autorka pisze o trudnych kwestiach i złożonych problemach w sposób zwięzły i prosty (co nie znaczy upraszczający) […] Jej praca nie tylko rzuca nowe światło na twórczość czwórki wybitnych reżyserów. dowodząc ich silnego zakorzenienia w najdawniejszej tradycji teatru i dramatu światowego. lecz także stanowi ważny przyczynek do badań nad relacjami sztuki/sztuki teatru i mitu. Analizy spektakli są szczegółowe. precyzyjne i nierzadko odkrywcze. Prowadzą do bardzo ciekawych wniosków i pobudzają do myślenia. Starannie dobrany materiał ilustracyjny dodatkowo je wzbogaca. dając odbiorcom pogląd na estetykę omawianych spektakli oraz na indywidualny styl twórców inscenizujących opowieści mityczne. Oryginalna typologia poszerza konteksty ich dokonań. powiązując je z szerszym zapleczem kulturowym”._x000D_ Z recenzji prof. dr hab. Anny Burzyńskiej (UJ)

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 23.45


Integracja zewnętrzna i wewnętrzna nauk prawnych. Cz. 1

Autor: Tomasz Bekrycht.

Oddajemy do rąk Czytelników tom opisujący jedno z najistotniejszych zagadnień prawoznawstwa – integrację nauk prawnych. Integracja ta dotyczy zarówno dziedzin. które tradycyjnie stanowią korpus wiedzy o prawie. jak i nauk powszechnie umieszczanych zdecydowanie poza horyzontem wyznaczającym obszar prawoznawstwa._x000D_
Zgodnie z przyjętym zamysłem publikacja ma charakter dwudzielny. Zewnętrzne spojrzenie na zagadnienia obecne w problematyce prawa ujęto w trzech blokach problemowych: Polityka. Etyka – krytyka – literatura. Kognitywistyka – cybernetyka. Natomiast wzajemne przenikanie się wiedzy o prawie w ramach dogmatyk prawniczych. nauk historycznych oraz teorii i filozofii prawa znalazło wyraz w tekstach opatrzonych nadrzędnym tytułem: Interpretacja – język._x000D_
Integracja wewnętrzna i zewnętrzna prawoznawstwa ma istotne konsekwencje dla dwóch ogromnych dyskursów społecznych – tworzenia i stosowania prawa. Wiele interesujących zagadnień stało się przedmiotem analizy w prezentowanym tomie.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 36


Czasopiśmiennictwo drugiej połowy XX wieku jako źródło do historii edukacji

Autor:

Praca ta jest jedną z trzech książek poświęconych czasopiśmiennictwu traktowanemu jako źródło do dziejów edukacji. Obejmuje artykuły. w których zamieszczone zostały rezultaty badań nad wybranymi periodykami drugiej połowy XX wieku. Wcześniejsze dwa tomy zawierają opracowania dotyczące zawartości treściowej periodyków XIX i początków XX wieku oraz okresu międzywojennego._x000D_ _x000D_ Oddawana do rąk czytelników książka jest zbiorem artykułów ukazujących możliwości czerpania wiedzy o przeszłości z różnorodnych wydawnictw ciągłych. Przyczyniają się one do uzupełniania „listy” dotychczas wykorzystywanych czasopism. które mogą odegrać ważną rolę w odtwarzaniu dziejów edukacyjnych. Z pewnością jest to jeszcze dalece niekompletny obraz czasopiśmiennictwa drugiej połowy XX w.. które można traktować jako materiał źródłowy do badań w historii wychowania. ukazuje jednak tkwiące w nim ogromne możliwości.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 21.6


Kultura jako czynnik rozwoju miasta na przykładzie Łodzi

Autor:

Od ponad dwu dekad Łódź z wielkim trudem przekształca się w metropolię nieprzemysłową. Regres miasta jest wynikiem zaniku funkcji produkcyjnych dawnego ośrodka przemysłowego. a określenia takie jak Łódź wielokulturowa i Łódź fabryczna należy traktować jako pojęcia historyczne._x000D_ Poszukiwanie kierunku rozwojowego nie jest łatwe w dobie globalizacji i transformacji. Wymaga również zmiany mentalności władz miasta i obywateli. a ta jest faktem kulturowym długiego trwania. Nowy sposób postrzegania miasta zależy od samych mieszkańców. a zwłaszcza ludzi młodych. którzy w obecnych warunkach społeczno-kulturowych stanowią niedocenioną siłę._x000D_ Obecnie Łódź funkcjonuje przede wszystkim jako miasto akademickie. którego przyszłość zależeć ma także od rozwoju instytucji kultury. Świadczą o tym liczne lokalne inicjatywy kulturalne. chociaż miasto jest wciąż postrzegane przez pryzmat nieistniejącej już tradycji włókienniczej i wielokulturowej. Zagadnienia te poruszamy w niniejszej publikacji. mając nadzieję. iż nasz przyczynek stanowi głos w dyskusji o przyszłości miasta._x000D_ _x000D_ Prof. dr hab. Violetta Krawczyk-Wasilewska

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 16.8


Germanica des 16. Jahrhunderts in der Universitätsbibliothek Łódź

Autor: Jakub Gortat.

In der Zeit zunehmender Digitalisierung von Bibliotheksbeständen rückt das alte Buch als materielles Zeugnis einer Jahrhunderte überdauernden Lesekultur und als Zeuge wechselnder historischer Gegebenheiten neu in den Fokus der Betrachtung. Bücher können Geschichten erzählen. die weit über die in ihnen enthaltenen Texte hinausgehen. Sie tragen Spuren ihrer früheren Besitzer und der sich wechselnden Interessen an Texten und an Buchbesitz. In besonderer Weise gilt dies für Bücher. die im Kontext von konfessionellen. politischen und wirtschaftlichen Veränderungen. durch Säkularisierungswellen oder Kriege aus Sammlungen herausgerissen und in neue Sammlungen gestellt worden sind. Ein faszinierendes Beispiel einer solchen ‚neuen’ Sammlung sind die Germanica. d.h. die deutschsprachigen Frü

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 45.6


https://woblink.com/product-publication/download/207203/pdf

1:

:

Cena:


Pedagogika społeczna

Autor: Ewa Marynowicz-Hetka

Monografia. będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki. stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną. jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych._x000D_ Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny. jej roli. związków z innymi dziedzinami nauk. otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje. jak działanie wpływa na myślenie o działaniu. z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera. operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej._x000D_ Publikacja może zainteresować czytelników zorientowanych na pogłębianie refleksji nad społeczno-pedagogicznym spojrzeniem na pola praktyki edukacyjnej. socjalnej. opiekuńczej oraz na poszukiwanie narzędzi analizy zachodzących w nich procesów.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 19.95


Wydawnictwo

Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego: Format

207706

: 1

Cena:



jak poślubić milionera 2019 chomikuj, m. łobocki metody i techniki badań pedagogicznych pdf, tijan meyer chomikuj, tajemnicaszczescia, srodki przymusu bezpośredniego, proces motywy, chemia nieorganiczna pdf, vi keeland pdf, krótka historia o miłości, wojciech chmielarz przejęcie, latarnik camilla lackberg pdf, troskliwa książka, śmierć pułkownika opracowanie, los polacos, marcin sergiusz przybyłek…