Opowiedzieć Uniwersytet

Opowiedzieć Uniwersytet

Autor: Kaja Kaźmierska.

Książka powstała na podstawie wspomnień powojennej generacji studentów. a następnie nauczycieli akademickich. którzy reprezentują różne dyscypliny: humanistykę. nauki społeczne. nauki przyrodnicze i nauki ścisłe. Przez pryzmat indywidualnych doświadczeń pokazane zostały istotne procesy społeczne. polityczne i uwarunkowania historyczne kształtujące na przestrzeni dekad ideę univeristas (wspólnoty wartości). W przedstawionych wspomnieniach Czytelnik znajdzie zatem: ślady ważnych wydarzeń historycznych; opisy i komentarze pomocne w rekonstrukcji dynamiki przemian świata akademii w jego wymiarze edukacyjnym. naukowym i badawczym; materiał umożliwiający konfrontację niedawnej przecież przeszłości z teraźniejszością życia uniwersyteckiego. Każdorazowe odwołanie się do czasu studiów niejednokrotnie

1: Autor

Cena:


Edukacyjna wartość dziecięcych pytań

Autor: Jolanta Bonar.

Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci. młodzieży. a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej._x000D_ Dotychczas ukazały się w serii:_x000D_ Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej. red. K. J. Szmidt. M. Modrzejewska-Świgulska_x000D_ M. Modrzejewska-Świgulska. Twórczość codzienna w narracjach pedagogów_x000D_ Biograficzne badania nad twórczością. Teoria i empiria. red. M. Modrzejewska-Świgulska_x000D_ K. J. Szmidt. Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności_x000D_ A. Chmielińska. Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów_x000D_ _x000D_ Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie. gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. […] Autorki prezentują zarówno wyniki badań. jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu. dobrze pojętym w tym przypadku. subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny. poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń. przemyśleń. ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić. że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych. które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny._x000D_ Z recenzji dr hab. Renaty Michalak. prof. UAM

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 19.95



hop mały kotek, wredne igraszki pdf, książki dla dzieci pdf, i nie opuszczę cię aż do śmierci, kamila łapicka wiek, world of warcraft: cisza przed burzą, literatura kobieca, marcin ciszewski audiobook, komornik michał gołkowski, dario correnti, kardynalny błąd, dłonie pełne światła pdf, o kamilu który patrzy rękami, young power, doktor proktor i wanna czasu, tool parabola, wiedza radosna, piątek macierewicz i jego tajemnice, strażnicy zamku penhallow, grzechy kościoła, trening relaksacyjny jacobsona mp3…