Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych

Marketing regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych

Autor: Paweł Bryła

Książka dotyczy marketingu produktów żywnościowych. w tym wzrostu znaczenia obszaru pochodzenia. tradycyjnych metod wytwarzania i ekologicznego charakteru produktu. czyli wyróżników oferty. W procesie budowania przekonania konsumentów o atrakcyjności oferty istotną rolę odgrywają instrumenty gwarantowania wysokiej jakości produktu. w szczególności oznaczenia jakości i systemy certyfikacji. Przyjmują cechy tzw. marek kolektywnych. Marketingowy proces konstruowania jakości produktów regionalnych i ekologicznych ma uwarunkowania systemowe. gdyż zależy od poziomu współpracy w kanale dystrybucji. Tożsamość obszaru pochodzenia i wymiar ekologiczny nawiązują do potrzeb współczesnego konsumenta. jego systemu wartości i preferencji._x000D_ Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy terminologii oraz stanu wiedzy na podstawie literatury przedmiotu. Ma charakter teoretyczny i stanowi kontekst problemu. drugi – własnych badań empirycznych obejmujących sprzedawców produktów regionalnych i ekologicznych. Posłużono się dwoma próbami. obejmującymi kierowników sklepów spożywczych w Polsce i przedstawicieli specjalistycznych punktów sprzedaży detalicznej we Francji. Ukazano studia przypadku czterech firm. specjalizujących się w dystrybucji produktów regionalnych i ekologicznych we Francji na podstawie wywiadów pogłębionych i analizy zawartości ich stron internetowych. Ostatni rozdział jest poświęcony wynikom badań własnych na dwu próbach konsumentów: reprezentatywnej dla dorosłych mieszkańców Polski i złożonej z młodych i wykształconych konsumentów. Na podstawie analizy danych uzyskanych w pierwszej z nich przeprowadzono weryfikację hipotez badawczych na temat zależności między kluczowymi zmiennymi. W aneksie omówiono europejskie oznaczenia jakości produktów regionalnych i ekologicznych. a także wybrane oznaczenia nadawane przez instytucje krajowe. szczególnie w Polsce i we Francji._x000D_

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 29.25


Finansowe aspekty rozwoju regionalnej przedsiębiorczości

Autor: Małgorzata Jabłońska

Finansowe aspekty przedsiębiorczości regionalnej stanowią niezwykle ciekawe zagadnienie. rzadko poruszane w środowisku naukowym i nieopisane dotąd w literaturze przedmiotu. Zidentyfikowanie oraz określenie związków korelacyjnych między finansowymi determinantami przedsiębiorczości a rozwojem regionu umożliwiło wskazanie kierunku polityki proprzedsiębiorczej prowadzonej przez władzę samorządową. Rozwój przedsiębiorczości regionalnej powinien dokonywać się poprzez konsekwentną politykę prorozwojową. dzięki której młodzi ludzie zaczną wiązać swoją przyszłość z danym regionem. gdzie będą mogli funkcjonować w przyjaznym dla nich otoczeniu._x000D_ _x000D_ „Przedsiębiorczość jest we współczesnym ujęciu zagadnieniem wieloaspektowym. wymagającym interdyscyplinarnego podejścia. z uwzględnieniem elementów społecznych. kulturowych. organizacyjnych i gospodarczych. Implikuje to konieczność rozważań w wielu wymiarach przedsiębiorczości. zarówno w ujęciu podmiotowym. procesowym. jak i organizacyjnym. Wielość uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości i ich ostateczne efekty sprawiają. że dotyczy ona nie tylko działalności gospodarczej. lecz także sektora publicznego oraz ujęcia regionalnego. Spośród czynników determinujących rozwój przedsiębiorczości wyróżnić należy aspekty finansowe. dominujące w badaniach autorki. Główne wątki rozważań obejmują zarówno aspekty teoretyczne. normatywne. jak i empiryczne. Dokonano próby łączenia elementów poznawczych i aplikacyjnych. z wykorzystaniem dostępnych metod statystycznych._x000D_ Praca może stanowić interesującą publikację zarówno dla studentów studiów ekonomicznych. praktyków gospodarczych. jak i decydentów wyznaczających kierunki rozwoju regionalnego. Wypełni lukę na rynku wydawniczym w zakresie czynników i kierunków rozwoju przedsiębiorczości regionalnej”._x000D_ Z recenzji prof. Gabrieli Łukasik

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie

Autor: Bogdan Gregor.

Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzani u organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność. a przedsiębiorstwa. chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej. muszą posiadać sprawny system pozyskiwania informacji i przekształcania ich w wiedzę. Funkcję wspierającą procesy zarządcze w organizacji pełni m.in. Market Intelligence – praktyczny program działań. umożliwiający skuteczne pozyskiwanie informacji o rynku i jego uczestnikach._x000D_ Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. Autorzy. opierając się na studiach literaturowych oraz wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach. wyjaśniają istotę i określają rolę Market Intelligence w generowaniu użytecznej wiedzy na potrzeby wsparcia decyzji menedżerskich we współczesnych organizacjach._x000D_ Książka jest adresowana do pracowników nauki zajmujących się zarządzaniem wiedzą oraz nowymi technologiami. a także do przedstawicieli praktyki gospodarczej. Może być również wykorzystywana w dydaktyce. na różnych poziomach studiów. w ramach przybliżania problematyki dotyczącej zarządzania wiedzą. badań rynkowych i marketingowych.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


Jurysprudencja 4/2014

Autor: Wioletta Jedlecka

Europa jest wspólnotą wartości cywilizacyjnych. do których należą wolność i równość jednostki. demokracja. państwo prawa. społeczeństwo obywatelskie. to „europejski dom” nie może być budowany niezależnie od tych wartości lub wbrew nim. ale tylko i wyłącznie na ich podstawie. Wspólna polityka europejska musi więc występować w obronie wymienionych wartości oraz brać za nie odpowiedzialność. Teoria integracji europejskiej wymaga zgody co do strategii i celów zjednoczenia. a budowa tej zgody nie jest możliwa bez określonych koncepcji legitymizacyjnych. _x000D_ Oś problemową podjętych rozważań stanowi kwestia legitymizacji Unii Europejskiej – jej instytucji oraz stanowionego przez nie prawa. Inspiracją do podjęcia tematu było poczucie szeroko rozumianego kryzysu legitymizacji demokratycznej UE. Niewątpliwie w Unii występuje problem z uzasadnianiem decyzji – szczególnie w zakresie prawa pochodnego i orzecznictwa – w sposób wpisywalny w dominujące koncepcje demokracji. do których przywykły krajowe dyskursy profesjonalne. Receptą na ów kryzys może być wzmocnienie legitymizacji cywilizacyjnej Unii Europejskiej. tj. odbudowa wspólnoty inkluzywnej przy wykorzystaniu zasady solidarności. kanonu wartości wspólnych i wielokulturowości._x000D_

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 29.9


Druga księga dżungli

Autor: Rudyard Kipling

“Druga księga dżungli” to zbiór opowiadań Rudyarda Kiplinga. angielskiego prozaika i poety. laureata Nagrody Nobla w dziedzinie literatury.

Drugi cykl opowiadań o zwierzętach i Mowglim – chłopcu przygarniętym przez wilczą rodzinę i wychowanym przez niedźwiedzia Baloo. panterę Bagheerę i węża Kaa.

Wydawnictwo: Avia Artis

Cena: 8.49



filmy na podstawie książki, karty emocji, 365 dni audiobook free, sprawdzian z fizyki magnetyzm odpowiedzi pdf, mikołaj "jaok" janusz, marshall rosenberg pdf, światło między oceanami zakończenie, neurologia książka, wspomnienia w kolorze sepii, michael cremo, rosnąć w siłę, max czornyj klątwa, danielle lori, stulecie winnych pdf, stramer, angielski parafrazy, topr książka, łobocki teoria wychowania w zarysie, przebieg wielkiego kryzysu gospodarczego, informacje niefinansowe w sprawozdawczości spółek…