Kreatywność językowa w przekazach internetowych

Kreatywność językowa w przekazach internetowych

Autor:

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym. tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności. wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie. że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym. będące nośnikiem stylów. treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 19.95


Myślenie pytajne

Autor: Krzysztof J.

Publikacja dla nauczycieli różnych przedmiotów. pedagogów różnych specjalności. trenerów twórczości. psychologów szkolnych i trenerów grupowych. animatorów kultury – dla wszystkich tych. którym bliskie jest odkrywanie świata wraz z wychowankami. Zawiera oryginalną i pierwszą tak rozwiniętą w polskiej pedagogice teoretyczną koncepcję myślenia pytajnego jako twórczej kompetencji poznawczej. którą warto rozwijać u uczniów we wszystkich kategoriach wieku._x000D_ W części metodycznej czytelnik znajdzie modele lekcji twórczego myślenia pytajnego oraz Dydaktyczny Kodeks Nauczyciela Stymulującego Myślenie Pytajne Uczniów. będący rejestrem zasad pomocy uczniom w rozwoju myślenia pytajnego. nie tylko w klasie szkolnej. Zamieszczono tu także czterdzieści wybranych ćwiczeń (dla wszystkich poziomów kształcenia) wraz ze zwięzłymi zasadami prowadzenia tego typu zajęć. Na końcu autorzy proponują Inwentarz Klasy Przyjaznej Myśleniu Pytajnemu Uczniów._x000D_ *_x000D_ Rozwijanie myślenia w szkole jest zaniedbane. Publikacja pozwoli zbudować fundament dla modelu edukacji konstruktywistycznej. prorozwojowej. w której język (w szczególności pytania stawiane przez uczniów i nauczycieli) pełni funkcję pośrednika pomiędzy uczeniem się a rozwojem. Dostarcza ona teoretycznego wsparcia nauczycielom i pedagogom zainteresowanym problemem. a także pokazuje drogowskazy. możliwości rozwiązań poprzez prezentację m.in. treningu myślenia pytajnego. Otwiera nauczycielom przestrzeń dla podejmowania innowacyjnych rozwiązań. dostarczając im narzędzi._x000D_ Z recenzji prof. dr hab. Ewy Filipiak_x000D_ _x000D_ W serii ukazały się:_x000D_ E. Płóciennik. Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne_x000D_ E. Płóciennik. Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej_x000D_ E. Płóciennik. Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży_x000D_ E. Płóciennik. Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania_x000D_ J. Sternberg. L. Jarvin. E. L. Grigorenko. Mądrość. inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces_x000D_ A. Pobojewska. Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka_x000D_ I. Czaja-Chudyba. Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


ISBN

9788380884076: Wydawnictwo

Format

19.95: https://woblink.com/ebook/argumentacja-myslenie-dzialanie-null-207788u

Cena:


Reprezentacje przestrzenne wsi w Polsce

Autor:

Niniejsza monografia jest efektem pracy zespołu badawczego Katedry Geografii Regionalnej i Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego w ramach projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Treści zawarte w książce są odpowiedzią na nowe wyzwania badawcze geografii człowieka. coraz częściej poruszające problemy identyfikacji i interpretacji przemian osadniczych w skali lokalnej. W tym przypadku studia dotyczą 21 wsi wybranych nieprzypadkowo. bo reprezentujących typowe dla różnych okresów historycznych założenia ruralistyczne. Przeprowadzone badania miały dwa podstawowe cele – poznawczy i metodologiczny. Z jednej strony dążono do ukazania różnych prawidłowości w zmianach przestrzenno-krajobrazowych wsi. z drugiej natomiast. celem pracy było stworzenie katalogu reprezentacji (przedstawień) przestrzennych. o charakterze formalnym i społecznym. umożliwiających wielowymiarową rejestrację zjawisk osadniczych. W ten sposób intencją zespołu badawczego było nie tylko odwołanie się do dyrektyw klasycznej geografii człowieka (przestrzeń traktowana jako czynnik sprawczy. który należy uwzględniać w analizie społeczeństw). ale również uwzględnienie wyzwań nowych nurtów badawczych. ukształtowanych w ramach społeczno-kulturowego „zwrotu” geografii. interpretujących przestrzeń jako społecznie wytworzoną. Badania o takim charakterze. w których środowisko człowieka jest po prostu miejscem życia. nawiązują do tradycji antropogeograficznych. choć we współczesnych uwarunkowaniach cywilizacyjnych. i z uwzględnieniem postępu teoretyczno-metodologicznego współczesnej geografii człowieka._x000D_ Ogląd różnych przemian z perspektywy miejsc. koncentruje się przede wszystkim na społecznym i funkcjonalnym wymiarze ich istnienia i zmiany. Studia przypadku uwidaczniają to. czego nie da się zarejestrować w wymiarze strukturalnym i globalnym. szczególnie w obrębie ujęć ilościowych. Zwrócenie się ku tej perspektywie badawczej rodzi liczne refleksje o kondycji społeczności lokalnych. a także o społecznych wyobrażeniach i opiniach na temat tego. co dzieje się w przestrzeni osobistej. sąsiedzkiej i wspólnotowej.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania. procesy. pomiar

Autor: Katarzyna Wojtaszczyk

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką._x000D_ Każda organizacja. która występuje w roli podmiotu zatrudniającego. ma swoją. mocniejszą lub słabszą. markę pracodawcy. W przypadku Polski. o czym świadczyć mogą liczne doniesienia medialne lub doświadczenia dużej części pracujących rodaków. dbałość o markę pracodawcy nie należy do grupy priorytetowych działań organizacji. W efekcie. w sytuacji spadającego poziomu bezrobocia (jak przykładowo w roku 2008). wiele podmiotów gospodarczych ma kłopoty nie tylko z zatrzymaniem w firmie obecnych pracowników. ale i pozyskiwaniem nowych kadr._x000D_ To właśnie powyższe przesłanki stanowiły główny powód zainteresowania się autorki problematyką employer branding. koncepcją. która. gdy stosowana jest w praktyce. stanowić może remedium na problemy organizacji z utrzymywaniem. zatrudnianiem czy motywowaniem pracowników._x000D_ Niniejsze opracowanie ma głównie charakter poznawczy. Prezentowane treści mają na celu odpowiedzieć na dwa zasadnicze pytania: po pierwsze. dlaczego należy stosować employer branding; po drugie. w jaki sposób zarządzać marką organizacji jako pracodawcy. Odpowiedzi na pierwsze z pytań szukano w charakterze przemian dokonujących się we współczesnych organizacjach i ich otoczeniu. Wskazówek. dotyczących kreowania marki pracodawcy oraz umacniania jej siły. dostarczył z kolei dorobek nauki w zakresie zarządzania. a w szczególności zarządzania zasobami ludzkimi oraz marketingu._x000D_ Aby jak najdokładniej wyjaśnić istotę omawianej koncepcji. wyniki studiów literaturowych uzupełniono rezultatami badań empirycznych. W ramach badań opracowano instrumentarium badawcze. służące pomiarowi wizerunku marki pracodawcy i określeniu efektów tej siły w postaci postaw i zachowań pracowniczych zaliczanych do grupy lojalnościowych. W efekcie udało się poznać naturę marki organizacji jako pracodawcy oraz opracować wskazówki w zakresie zarządzania. których wdrożenie pozwoli organizacjom wzmacniać siłę ich employer brands.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 19.2


Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej

Autor: Agnieszka Wierzbicka

Prezentowana monografia dotyczy opracowania kompleksowego projektu e-zajęć oraz komunikacyjnej perspektywy oglądu języka używanego przez nauczycieli akademickich i studentów na platformach edukacyjnych. gdzie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam komunikat językowy. lecz także sytuacja i miejsce jego zapisywania. zapośredniczenie kontaktu przez media i szeroko pojęty kontekst społeczno-kulturowo-edukacyjny. które prowadzą do realizacji (bądź braku) zamiaru komunikacyjnego. a więc i edukacyjnego._x000D_ Podjęte rozważania nad komunikacją w czasie e-zajęć prowadzonych na polskich uczelniach mieszczą się w nurcie szeroko pojętej pragmatyki językowej. dotyczą bowiem intencjonalnych działań komunikacyjnych i struktur znaczeniowych organizujących przekaz językowy. Choć każde e-zajęcia mają niepowtarzalny układ. zdeterminowany różnymi czynnikami. można wyróżnić względnie trwałe formy komunikowania. np. sposoby inicjowania i zamykania kontaktu czy strategie prowadzenia dyskusji dydaktycznych. co pozwala na wysnucie wniosków o strukturach interakcyjnych zachodzących na platformach edukacyjnych._x000D_ „Wielu osobom zajęcia e-learningowe jawią się […] jako atrakcyjna forma kształcenia. dość łatwa i szybka w realizacji. niewymagająca wielu przygotowań i nieabsorbująca czasu. Autorka trafnie dowodzi. że to mylne wyobrażenia i nawet posiadanie dużego doświadczenia i umiejętności nie skraca czasu niezbędnego do opracowania kursu e-learningowego oraz nie gwarantuje zawsze sukcesu. To forma. która wymaga dużego zaangażowania prowadzącego. stosowania różnych sposobów aktywizacji uczestników. Stąd istotne jest ukazanie konsekwencji wyboru strategii komunikacyjnej. co jest niewątpliwą zaletą pracy.”_x000D_ Z recenzji dr hab. prof. UW Iwony Burkackiej_x000D_ Uniwersytet Warszawski

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 23.45


ISBN

9788381426183: Wydawnictwo

Format

44.9: https://woblink.com/ebook/reklama-cyfrowa-podrecznik-mcstay-andrew-208231u

Cena:



jacek puchalski, efekt lucyfera. dlaczego dobrzy ludzie czynią zło?, powstanie styczniowe gra, niedomowienia, ukraina zbrodni, adam gorczyński, unfuck yourself chomikuj, audiobook mróz, rick jordan, miecz przeznaczenia mobi, kult przodków, the sign of four, jak zostać panią swojego czasu chomikuj, rycerstwo w kulturze, bezbożność…