Szara strefa gospodarki

Szara strefa gospodarki

Autor: Paulina Malaczewska

W publikacji dokonano analizy zjawiska szarej strefy. jej wielkości i zmian strukturalnych pod kątem długookresowych determinant oraz mechanizmów kształtowania. W tym celu skonstruowano autorskie modele matematyczne zatrudnienia nierejestrowanego i produkcji ukrytej z wykorzystaniem narzędzi teorii gier. Modele te zostały szczegółowo przeanalizowane pod względem teoretycznych własności matematycznych i ekonomicznych. Ponadto przeprowadzono na nich przykładowe badania empiryczne i analizy scenariuszowe na podstawie danych statystycznych dotyczących polskiej gospodarki. Dzięki zastosowanym metodom możliwe było również wskazanie rekomendacji dla polityki gospodarczej i społecznej. a także zbadanie efektywności jej instrumentów wpływających na wielkość szarej strefy._x000D_ Monografia adresowana jest głównie do specjalistów. badaczy zjawiska szarej strefy. praktyków gospodarczych. studentów kierunków ekonomicznych oraz osób zainteresowanych polityką gospodarczą.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


Zrozumieć terytorium

Autor:

Książka zawiera rozważania na temat terytorium i terytorialnego wymiaru rozwoju. Opisano czynniki. które decydują o dynamice tego rozwoju oraz warunków włączania się lokalnych gospodarek w szybki i skomplikowany proces globalizacji. Myślą przewodnią jest analiza relacji społeczeństwo – gospodarka. co w praktyce przekłada się na relacje terytorium lokalne – przedsiębiorstwo. Pokazano. w jaki sposób przestrzeń określa własną autonomię i logikę procesów rozwoju. Następuje odejście od interpretacji przestrzeni pojmowanej w kategoriach statycznego miejsca lokalizacji zasobów i podmiotów gospodarczych w stronę ujęcia dynamicznego. w którym terytorium definiowane jest przez pryzmat relacji i aktywność lokalnych aktorów oraz kapitał społeczny i instytucjonalny. Terytorium tworzy przestrzeń instytucjonalną –

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 30


:

:

Cena:


ISBN

9788381197847: Wydawnictwo

Format

24.9: https://woblink.com/ebook/rzeczywistosc-wirtualna-vr-dla-kazdego-aframe-i-html-5-vr-w-html-5-na-kazdym-urzadzeniu-z-internetem-wydanie-ii-krzysztof-wolk-agnieszka-wolk-207278u

Cena: 12.49


Współczesne przedsiębiorstwo a wyzwania gospodarki światowej

Autor: Jerzy Różański

Celem książki jest ukazanie. jakie działania podejmują współczesne przedsiębiorstwa w odpowiedzi na zmiany zachodzące w ich globalnym i krajowym otoczeniu. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom. które mają dyskusyjny. a nawet kontrowersyjny charakter. Tam. gdzie było to możliwe. wykorzystano prowadzone przez autora badania empiryczne. syntetyzując ich wyniki. Skoncentrowano się na kwestiach mających największe znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstw. akcentując te koncepcje teoretyczne. które są pomocne w rozwiązywaniu problemów stanowiących wyzwania dla współczesnych firm._x000D_ „Niniejsza monografia jest wybitna i unikatowa. Książka. oprócz walorów naukowych. ma także wartość praktyczną – zawarte w niej analizy i rozwiązania mogą wykorzystać menedżerowie w procesie zarządzania i podejmowania decyzji rozwojowych. Dzięki zastosowaniu holistycznego podejścia w zakresie wyjaśniania trudnych zjawisk i trendów oraz wyzwań związanych ze współczesnym funkcjonowaniem przedsiębiorstw powstało opracowanie pełne. ze wszech miar istotne i wnoszące znaczący wkład w rozwój problematyki zarządzania rozwojem i finansami przedsiębiorstw. Niewątpliwie publikacja tej monografii będzie ważnym wydarzeniem na polskim rynku wydawniczym”._x000D_ prof. nadzw. dr hab. Marek Jabłoński

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 22.45


Marketing na rynkach międzynarodowych

Autor: Wojciech Grzegorczyk

Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku. ich rodzaje. etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i wyboru rynków zagranicznych. stosowane na nich formy działania oraz uwarunkowania. etapy i rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw działających na tych rynkach. Ponadto zamieszczono rozważania uwzględniające aspekt organizacji komórki marketingowej przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym._x000D_ Ostatnia część książki obejmuje przykłady działań marketingowych polskich przedsiębiorstw z różnych branż działających na rynkach zagranicznych. Odnoszą się one do wybranych aspektów strategii marketingowej stosowanej na tych rynkach i do sposobów ekspansji na nie. Opisy te stanowią doskonałą ilustrację funkcjonowania firm na rynku międzynarodowym – mogą być przedmiotem analizy i dyskusji podczas zajęć dydaktycznych ze studentami. jak również okazać się pomocne dla menedżerów przedsiębiorstw.

Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 24.95



ksiazki podroznicze, angielski dla kelnerów pdf, skyrim opis, fce testy książka pdf, kroniki rodu drake ów, myśli pascal, rynek pracy literatura, biblia mobi, alfabet pdf, książka broszurowa ze skrzydełkami, spoznieni kochankowie, dukaj audiobook, lawenda w chodakach, gemma galgani, cezary zalewski…